Siła znaków towarowych jest różna i może się zmieniać
Budując swoją markę na lata warto zastanowić się w jakie oznaczenie chcemy inwestować i dobrze to przemyśleć.
Znak towarowy to rodzaj prawnie dozwolonego monopolu. Jak bardzo jest on rozległy zależy nie tylko od ram ustawowych prawa znaków towarowych, ale i od siły konkretnego znaku towarowego. W uproszczeniu prawo określa jego granice jako możliwość zakazywania używania znaku identycznego lub podobnego dla identycznych lub podobnych towarów o ile istnieje ryzyko wprowadzenia odbiorcy w błąd. Siła znaku doprecyzowuje zakres ochrony przewidzianej dla znaku przez prawne regulacje. Innymi słowy, zakres faktycznej wyłączności jaką dany znak towarowy daje, zależy także od jego siły.
Marka marce nie równa
Znaki towarowe mają swoją „moc” podobnie jak awatary w wirtualnym świecie. Marka marce nie jest równa, co więcej, jej siła jest zmienna, może wzrastać, ale może też słabnąć.
Przedstawiona poniżej infografika przedstawia kategorie znaków towarowych ze względu na ich zdolność odróżniającą i siłę oddziaływania. Na osi po której znaki towarowe mogą się poruszać, i to niekiedy dwukierunkowo, przedstawiono podstawowe typy znaków.
Znaki niepodlegające rejestracji
W tej grupie znajdują się znaki pozbawione zdolności odróżniającej, to głównie jest znaki opisowe oraz znaki rodzajowe. Oznaczenia pozbawione zdolności odróżniającej składają się zgodnie z polską regulacją wyłącznie z elementów mogących służyć w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta